Johanna Potter

Alla inlägg under augusti 2010

Av Johanna Potter - 31 augusti 2010 12:25

  

Ja, här ser ni ju mitt klippresultat typ, även om det inte finns någon riktig bild på det.... 

  

Hehe,Joel äter choklad


  

Joel med ficklampa

  

  

Joel inspekterar vattenfall

  

Chokladboll på Staberg när vi vandrat klart

     

Joel läser KAPx2


   

Jag läser Ljudet av ditt hjärta


   

Joppe ser söt ut, enligt honom själv...

   

knäpp bild jag glömt vända på


   

Joel fixar brasa


  

 Lilla Joel på ett berg

  

Läsning och chipsätning

  

Bäck


Ja, det finns fler, men alla bilder ligger på mammas användare så jag ser bara namnet och alla heter augustiäventyr **** (Nummer)


Ja, så jag måste gissa liksom.

Hoppas ni är nöjda med dem här!

Av Johanna Potter - 31 augusti 2010 09:10

Hejhej!

Först tänkte jag säga att det kommer tältnattsbilder idag, glömde min kamera hos pappa så jag lånade Joels Olympus (Bra kamera, men jag föredrar Nikon...) att fota med.Dem fotona ligger nu på den andra datan, och eftersom mamma ska jobba,pappa likaså och Joel ska vara på fritids idag så kan jag nog be mamma sätta in denna mus på den bärbara när hon kommer hem på lunch. Jag Gillar inte musbrädor.(Sådana där som inte är en riktig mus alltså, bara en liten platta med två rutor)

 

Och nu får jag väl fråga hur man får texten normal igen.

Dumma bloggplatsen.

 

Sådär,tydligen.Skönt.


Vad ska jag säga mer?

Jo, att det går framåt i mitt Twilight-läsande. Jag läser sista boken nu, Jag är på Kapitel 7, för er som har läst boken men glömt bort är det där som Bella kommer på att hon är gravid.


Men på kapitel 8 slutar man läsa ur Bellas synpunkt ett tag, då blir det Jacob man följer istället. spännnande.


Haha, ni är nog inte riktigt lika fästa som jag i böckerna så ni slipper höra mer(Var glada för det...  )


Kram på er i alla fall!


Av Johanna Potter - 30 augusti 2010 15:15

Ja, det gjorde jag.

Kpwebbens Dikttävling om skolan,alltså.

Priset var bara Kpengar, men äran spelar i alla fall stor roll för mig:D


Haha, vill ni läsa den?

Ja, det vill ni.

Vill ni inte så scrolla ner och läs något annat, eller skriv in en ny adress i adressrutan.


”Ärligt talat”


Mellanstadiet
Ett konstigt ord
Ska man vara Tuff eller Larvig?
Hittar inte rätt ord
Ärligt talat
Det är bara fyran
Ska man sminka sig då? 
Såklart, enligt vissa
Andra det bara dissa
Ärligt talat
Det är inte snyggt
Inte i fyran
Då var det tyckt
Ärligt talat
Är det töntigt att vara snäll?
Och är man tydligen tuff
Om man av fröken får skäll
Ärligt talat
Denna klass förstår jag mig inte på
Men jag älskar det
Ändå





Hihi,Var den bra?

Jag gillar att skriva, ni kanske får se mer dikter och så här sedan:D



Av Johanna Potter - 27 augusti 2010 17:26

Ja, Dagen, som sagt:P


Första lektionen var det lässtund och jag läste viidare på Ljudet av ditt Hjärta, tar den med och hem till/från skolan hela tiden så jag kan läsa den både i skolan och hemma... Sedan hade vi Matte och rättade ett papper vi jobbat med, det var ganska tråkigt men jag hade i alla fall bar ett fel, räknade inte hur många uppgifter det var...


Sedan var det rast i två minuter ungefär innan vi skulle på gympa.

¨Först var det lite höjd..Nej förlåt,Låghopp. Men vi skulle bara öva på hur man gjorde det rätt så vem bryr sig egentligen. Vi hade även en rolig hinderbana och brännfotboll.


Efter det var det lunch, Potatisbullar  

Gott  


När vi ätit var det rast, och sedan utelek ett tag innan vi skrev i våra loggböcker och fiock matteböcker, redan inslagna i papper, så man fick ta hem och byta om man inte var nöjd och ha kvar den om man var nöjd. Jag gillade pappret jag fick.



Sedan gick jag och klippte mig, ni får se resultat sen.


Inatt ska jag ut och campa med Mamma, http://joljon.blogg.se och min lillebror Joel.

Och ja, jag heter tydligen Jaha....Avslöjar inte hans förkortningsknep.


Hejdå!

  

Olivia, du får stå ut med att vara med på bild här, den här var den enda jag hittade....


Jag har rosa linne och ser tusen gånger konstigare ut än Olivia:D



Hejdå!

Av Johanna Potter - 24 augusti 2010 17:21

Jag kan knappt komma på något att berätta om denna dag, bara att den har varit helt otroligt tråkig.


Jag lägger upp lite roliga smileysar istället.


              



Nu är inlägget Slut, det typ tråkigaste inlägg ni läst.



Av Johanna Potter - 21 augusti 2010 12:17

Att jag inte uppdaterat på ett tag och det har hänt så väldigt mycket så jag tar ´bara det som hänt igår kväll....och idag. Och en hälsning, och lite gamla bilder i brist på nya.....


Först ska jag hälsa till Totte,Hej på dej  


Igår var jag på kräftskiva! Åt inga kräftor, men rostbiff,potatissallad och Baugette! Sedan hittade jag kompisar, Ella och Amelia, som också bor här i området. Ella är 1 månad äldre än mig och Amelia är 5 månader yngre... Hihi, det var kul att leka! Sedan ville vi sova alla tre hos Ella, men Amelia kunde inte, så det blev bara jag och Ella.


Det var riktigt kul, men hade vart roligare om Amelia var med....

Så inatt ska vi nog sova alla tre, hos Amelia.



Ja, eftersom det inte finns några nya bilder på denna dator får ni dem foton jag sorterat och lagt i "Bra foton"-mappen på denna dator.Alltså dem som jag tyckte var bra.Jag tänkte att vi kunde ha en liten omröstning, ni får rösta på omröstningen vilken bild ni tycker är bäst.


1.

  

(Anna Bergendahl)


2.

  

(Jag)


3.

  

(Filippa)


4.

  

(Filippa)


5.

  

(Joel)


6.

  

(Saga)


7.

  

(Joel)



När ni bestämt er, rösta i omröstningen.


Den slutar på fredag.


Hejdå så länge!



Av Johanna Potter - 16 augusti 2010 19:24

Nu har man vart på upprop, och det är dags att börja MELLANSTADIET!!!Men fy, det ÄR stort, ändå!


Roligt att se alla igen, Ylwa,Elin även om jag knappt såg henne alls, Nadja,Karin och inte minst Olle och Jeanette, mina fröknar...Hmm...Min fröken och min magister,då!


Vi har nytt klassrum och är på en ny våning nu, misstänker att det kommer ta lite tid innan jag vänjer mig vid att gå *Räkna* totalt fem trappor fnär man ska in i klassrummet, när jag räknar med den in i skolbyggnaden...


Vi börjar 08.20 och slutar 13.30 första veckan, Sköööönt.

Sedan slutar vi 14.15-14.20-Perfekt

När jag gick i trean slutade vi 14, F-2 13.40


Hihi, måste bada nu...eller duscha...Får se vilket det blir.

Kram på er!

Av Johanna Potter - 15 augusti 2010 20:05

Denna lilla "notis" hittade jag på www.kpwebben.se idag:


Ostbågens uppfinnare död

Morrie Yoha, mannen som skapade ostbågen, är död, skriver tidningen Dagens Nyheter. Han uppfann ostbågen i USA på 1950-talet. På engelska kallas de "cheez doodles" (betyder ungefär 'ost-krumelur') och finns med olika former och smaker.
Yoha blev 90 år.
Ärligt talat, det låter inte så värst hedrande med rubriken "Ostbågens uppfinnare död".
Lite trevligare om dem kunde kalla honom Morrie, som han tydligen hette.
Det är inte så vanligt att ta med info om ostbågar i en dödsannons....tror jag?   
Nog pratat om det då.
IDAG HAR JAG VARIT I ROG OCH PLOCKAT SVAMP.
Hmmf....Skulle det kunan gå att få det att låta intressant på något sätt?
Idag så...öh...eh... Åkte jag i bilen....Någonstans...Vi visste inte alls var vi skulle....öh,eller jo, Det visste vi.... Och sedan åkte vi till rog....och badade och fikade och plockade svamp.
Lät det intressant,då?
Nej, jag vet.
 Nu ska jag inte tråka ut er mer.Hejdå

Letar du efter något särskilt?

Detta är jag

Dem här dagarna gjorde jag inlägg

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Undrar du något?

60 besvarade frågor

Harry~Ginny

Harry: "It's been like... like something out of someone else's life, these last few weeks with you. But I can't... we can't... I've got things to do now... Think how much danger you'll be in if we keep this up..."

Ginny: "What if I don't care?"

Harry: "I care. How do you think I'd feel if this was your funeral... and it was my fault?"

Ginny: "I never really gave up on you. Not really. I always hoped... But you've been too busy saving the wizarding world. Well... I can't say I'm surprised. I knew this would happen in the end. I knew you wouldn't be happy unless you were hunting Voldemort. Maybe that's why I like you so much."

 

                  

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Min gästbok

Besöksstatistik

Besökare

Online

Besökare sedan 23 mars 2011

Bloggvärde


Skapa flashcards