Johanna Potter

Alla inlägg under september 2010

Av Johanna Potter - 30 september 2010 19:15

Först och främst fick jag en önskan från Emilia om en bild jag skulle lägga ut:


  

 Varsågod, här är den:D


Imorgon är det fredag, skönt:D


Det har varit en bra vecka hittils:D



Annars har jag ingenting att skriva...

Av Johanna Potter - 27 september 2010 15:06

NU kommer bilder:

  

Min bok=)


  

Min söta lillebror


   

Jag råkade gå in bakom spisen på Yoville, hur gick det till?



     

  

Världens bästa kompisar:Karin, Ylwa och Nadja!



Mitt i allt detta så har vi en liten tyst minut för Nadjas dvärgvädur Alice, som nu mera bor i kaninhimlen:

        


Var ni tysta?

Okej bra ,men nu fortsätter vi med lite bilder på Nadjas andra kanin Noah:


    


Alltså, ni skulle bara se honom när han hittar något blad att tugga på, han är så gullig:)



   

Haaahaa jag älskar Ylwas min!



Okej, jag har fler bilder men det blir bara dem här nu, fler sedan:P


Av Johanna Potter - 26 september 2010 19:07

...på hela helgen.

Har liksom varit lite upptagen.

Idag lekte jag med Elina i alla fall, det var roligt.


Och bilder är på väg snart, nästa vecka ska jag vara hos pappa, och där är alla bilder(På hans data då).


         

        

        


Hehe, visst ser det kul ut när man gör sådär?



 

Och kolla hur stort man kan skriva.

 

 

 

Och hur litet:D'

 

 

Och hur lite texten vill bli normal igen.

 

 

Hejdå!

 

 

 

 

 

 

 

Av Johanna Potter - 22 september 2010 15:18

Har typ inget att skriva egentligen, så det får bli en massa gamla bilder istället som finns på datan, tråkigt, jag vet, men jag kan inte komma på något bättre att skriva.


Det intressantaste som hände idag var att vi fick hoppa över Musiken för att vår musiklärares son hade brutit handleden och behövde åka till sjukhuset  .


Istället fick vi ha ëxtra lång Engelska, men det var faktiskt inte så farligt. Jag läste en engelsk "lärasigläsa-bok" som var lättläst men ändå tog tid att läsa för att man skulle översätta alltihop i huvudet. Den hette "Green Eggs and Ham" och var ganska rolig. Och sedan fick jag skriva typ alla djur jag kunde på en massa lappar, klippa ut och sedan hade vi djurcharader  .



Lite gamla bilder då:

              

1:Minna

2:Morfar, Jag och Signe som inte kan komma på om hon ska eller inte ska upp i mitt knä.

3:Signe the Superstar!

4:Isak med mystisk min...?

5:Jag..

6:Mitt rum där vi bodde förut

7:Min mobil



Och Totte, Imorgon ska du ta med SIMS 3 till mig som jag skulle llåna.

 

 

 

 

Jag skulle ju påminna dig  

Hej!

 

Av Johanna Potter - 19 september 2010 18:58

Mest tidningar, men också en hel del annat.

Känns i alla fall som jag inte gjort något annat idag, även om det inte stämmer.


Lite bilder är på väg snart, har 165 bilder att ladda upp,ehe..


Kram!

Av Johanna Potter - 17 september 2010 16:24



Den svenska texten(som jag sjöng) går så här:


Det finns en sång som säger allt

Som värmer när det blåser kallt

Som lockar dig att gråta

Eller jubla

Den har någonting som griper tag

Och leder dig från natt till dag

Och plötsligt vill du ropa

Hallelujah

 

Hallelujah, Hallelujah

Hallelujah, Hallelujah

 

Den visar att vi hör ihop

Som ett försiktigt glädjerop

Förenar det oss i det

Bitterljuva

Det liv vi måste klara av

Och allt vi tog och allt vi gav

Så vi kan

Bara ropa

Hallelujah

 

Hallelujah, Hallelujah

Hallelujah, Hallelujah

 

Och alla drömmar vi har drömt

Det vackra som vi nästan glömt

Finns kvar och vi kan inte

Längre ljuga

Du ropar och man hör din röst

Du har ett ord

Som ger dig tröst

Ett naket och ett enkelt

Hallelujah

(Den versen sjöng dock inte jag)

 

Hallelujah,Hallelujah

Hallelujah,Hallelujah

 

Det är en sång om enkelhet

Det lilla som vi alla vet

Den talar till det vackra

Och det fula

Den badar oss i månens sken

Så skälvande

Men ändå ren

Ett sprucket men ett vackert

Hallelujah

 

Hallelujah,Hallelujah

Hallelujah,Hallelujah

 

 

Och nu vill inte texten bli normal igen    

 

GRRR......! Dumma bloggplatsen!

 

 

Ja ja.

På engelska går den såhär:

 

Ja, men detskulle bli så knepigt att skriva ner den så den kör jag på video ist:D

 

Och om man översätter lite så var dem ganska rejält olika...

 

 

Jaja, Hejdå typ!

(Och prova gärna att översätta den där på engelska, jag orkar inte:P)




Av Johanna Potter - 16 september 2010 15:29

 

Nu skriver jag med denna text, för att jag har lust helt enkelt  

Det känns som om det har regnat varenda sekund idag, även om det inte är riiiiktigt sant, bara nästan.

 

Första lektionen idag var det Bild, vi skärde vidare på våra plattor. Efter det var det Regnig Rast, jag,Ylwa,Nadja och Karin flydde till Lastkajen. Efter ett tag kom Olivia(Nej Ollis, inte du, En annan..) och Emilia också dit, och vi började leka "Röda Gröna Lyktan Stopp" för att vi inte kom på något bättre... På något konstigt sätt hade vi helt plötsligt en massa tjejer från F-klass till 1:an som stod och tittade på oss, antagligen för att dem inte heller ville vara ute i regnet.

 

Sedan hade vi Matte, ganska tråkigt. Jag jobbade lite med att mäta olika sträckor,(Hur långt är det mellan A och D, Hur långt mellan  B Och F osv.) och sedan var det lunch, Pasta och Köttfärssås! Mums !

 

På lunchrasten regnade det typ lite mindre, så jag, Ylwa och Karin hängde nere  vid Stora Eken. Tråkigt   Hehe, rolig smiley!

 

Sedan hade vi Arbetspass och Sedan Syslöjd, och sedan gå hem i regnet medans man åt Regnblöt Baugette  

 

Det var dagen det, Hej!

Av Johanna Potter - 12 september 2010 19:10

Smartiz:P

Segis.
Naw.
Älskar<3
Står det något intressant?

Letar du efter något särskilt?

Detta är jag

Dem här dagarna gjorde jag inlägg

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Undrar du något?

60 besvarade frågor

Harry~Ginny

Harry: "It's been like... like something out of someone else's life, these last few weeks with you. But I can't... we can't... I've got things to do now... Think how much danger you'll be in if we keep this up..."

Ginny: "What if I don't care?"

Harry: "I care. How do you think I'd feel if this was your funeral... and it was my fault?"

Ginny: "I never really gave up on you. Not really. I always hoped... But you've been too busy saving the wizarding world. Well... I can't say I'm surprised. I knew this would happen in the end. I knew you wouldn't be happy unless you were hunting Voldemort. Maybe that's why I like you so much."

 

                  

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Min gästbok

Besöksstatistik

Besökare

Online

Besökare sedan 23 mars 2011

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards