Johanna Potter

Alla inlägg under oktober 2010

Av Johanna Potter - 31 oktober 2010 19:07

Får det bli nu!


Idag vaknade jag 07.19...Skyller på att vi ställde om klockan en timme. Åt frukost vid typ 09.30, sedan satt jag vid datorn och fixade litegrann. Pappa och Joel åkte iväg för att hämta mina vinterstövlar, jag ska fota dem sedan. Vid 13 kom mamma och åt lunch med oss. Sedan satt jag vid datorn lite mer. Vid 15.45 åkte vi iväg och lekte på Lugnet-lekplatsen, och sedan fickade vi på Wayne´s Coffee nere på stan. Jag tog kladdkaka   Sedan åkte vi hem, åt middag, byggde lite med lego. Nu sitter jag vid datorn igen, 20.30 inväntas samtal från Olivia:)


Hejdå på er!

  

Av Johanna Potter - 30 oktober 2010 16:27

...På Bella:


  



På Edward:


  



På Renesmee.....


  



Jag har grejat bilderna i Paint, snygga va?

Av Johanna Potter - 30 oktober 2010 13:21

                                                 Hej på er!

Nu är det höstlov, skööööööönt  

Dem planerna jag har hittils är:

Stockholm nästa helg

Träffa Olivia någon gång mellan Sön-Tors, tror jag

Det blir nog bra!

Igår var jag på bibilioteket och lånade Harry Potter och Dödsrelikerna, och jag är redan på kapitel 8  

I   Harry Potter!

Jag har läst alla böcker flera gånger, men det var ett tag sedan jag läste sjuan.(I April eller så...Ehe)

Okej, nu går vi över till sak nummer två jag skulle skriva om.

__________________________________________________


______

Renovering av bloggen!

 

 

Jag tänkte att jag skulle renovera denna blogg litegrann.

Jag kommer inte flytta den, men jag kommer byta namn på den, ändra presentationen, byta bakgrund, byta header...

Jag ska göra klar den så snabbt som möjligt.

Ni ska få göra en röstning om vad ni tycker att den ska heta.

 

 

 

Oki, hejdå för idag!

Av Johanna Potter - 25 oktober 2010 18:15

Hej!

 

På torsdag är det Halloweenkalas i min klass som klassföräldrarna ordnar, Kul!

Det ska jag gå på, tror jag.


Idag i alla fall, så gick jag till skolan. På morgonen hade vi Engelska, vi fick lite nya glosor, nio stycken. Sju av dem var suuuperlätta.

Här är dem:

Monday

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

Saturday

Sunday

Lesson

Four o´clock

 

Dem sju första kunde jag redan, har kunnat dem sedan jag var, sex kanske?

 

Ja, ja. Sedan hade vi rast, jag och Nadja höll på att fota och filma lite. Sedan var det Matte, vi fick ett nytt matteschema. Sedan hade vi lunch, Köttbullar, potatis och sås, det var ganska gott. Sedan var det lunchrast, vi fotade och filmade lite mer.. Efter lunchrasten hade vi Svenska, vi arbetade på våra dokumentationer på datorn(Om Grafiska trycket). Sedan hade vi rast igen, jag och Nadja gungade. Sedan hade vi tyst läsning och se klart på en film som klassen(jag var sjuk då) såg i fredags, och sedan var dagen slut.


Sedan har jag hängt framför datorn här hemma.


Lite bilder:

  

Jag testade lite olika ljus på kameran. Normal...


  

Livfulla färger....


  

Svartvitt.....



  

Sepia...


  

Och Cyanotyp!


Filippa var här på fredagkvällen med sin mamma Maria. Maria och mamma tapetserade klart Joels rum.... 


Jag och Filippa byggde koja....       


...Spelade Elefun....

        

....Och byggde med kaplastavar!(Vi tittade på TV också, Barda och Lou)


  

Jag vände bilden horisontellt, det är kul:)


Bilder frånn idag....

  

Nadja(Ursäkta det felaktiga datumet i kanten, 25 oktober 2010 ska det vara, kameran knasar sig där)


  

Ylwa



  

Fin bild på mig


  

Tottisen!


  

Nadja, fin bild


  

Irma och Tova bakom.



  

Irma, Tova och Matilda.


  

Karin är inte så förtjust i kameror. Men ibland kan man få en sånhär bild, om man har riktig tur, annars smiter hon undan.


  

Fotspår efter skorna i det frostiga gräset...


  

Cissi!


  

Nadja och Cecilia


Hejdå för idaag!

Av Johanna Potter - 22 oktober 2010 11:26

Att ni kanske ville se bilder på mitt rum hos mamma?

Jag har dem på datan nu:)

Senast jag visade det såg det ut såhär:

    

Hmm, så ser det INTE ut nu kan jag säga... Men mattan, stolen,gardinerna och byrån är kvar.


Så här ser det ut nu:


  

Inte så likt, va?


  

Under loftsängen:Skrivbord(Som är mammas gamla) och myshörna. Skrivbordsstolen är ganska låg, så den syns knappt....


  

Rakt fram ser det ut såhär. Längs väggarna i mitt rum har jag högar, det är för att vi tapetserar om i Joels rum....


  

Affischer!



  

Byrån


Fönstret



   

Myshörnan



   

Min snygga Twilight-kalender!!! Sam:)


  

Skrivbordet


  

Då klättrar vi upp då!



  

   Gosedjur(Dock är dem flesta hos pappa)


  

Här sover jag!



  

Utsikt från loftsängen




Av Johanna Potter - 21 oktober 2010 18:24

   Dem är inte riktigt lika många:)


  

Joel med sin glugg


  

Pappa läser tidningen


Jag hängde två nallar i min lampa, snyggt va? Den med tassavtryck är en födelsedagspresent från Saga, Den med Eiffeltorn är faktiskt köpt i Eiffeltornet.

 

  


  

Min kamera! Spegeln var lite smutsig...


   

Datorn 


Startbilden på datorn:

   

Utsikt från huset där vi bodde förut.



Utsikt från Vardagsrummsfönstret på Hagagatan:

  




Av Johanna Potter - 21 oktober 2010 17:40

  

Chips som ser ut som ett hjärta!


Elina!


  

Kolla den häftiga ögonfärgen! Som Cullens i Twilight har när dem är mätta!



  

Häftig bild, ser ut som Elina är rödhårig...Det är hon inte  


  

Fin bild på Nadja


Bilder från när vi var på Grafiska och tryckte:

    

Rollar tryckfärg på plattan


   Plattan(Fotograf av dem tre senaste bilderna:Nadja)


  

Tavlan


  

Ylwa med sin "Nu är du irriterande"-blick(Denna gång till Arvid)Röda ögon hon fick  


  

En något närgången Hilda


  

Ebba och Elin(Snygg min, Elin!)



  

Ellen


  

Tilde B


  

"Hörru, Hilda. Nu var det jag som skulle vara med på bild!"


Hedvig


  

Elin-Fin bild!


  

Fin sjö vid Furudal


  

Totte tyckte också att den var fin


    

Totte förklarar och alla killar lyssnar


  


  

Dem märkte inte ens att jag fotade dem... Tilde(Vi har två i klassen) och Ylwa


  

Alice fotade mig när vi skulle åka hem i bussen(Ser ut som att det är sommar och jag har ett halsband: Det stämmer inte, det var bara solen som sken och halsbandet är bara en hårslinga)


  

Skojig ko i KP


  

Ser ni vad hon läser? Om jag kunde drömma:)

 

  

Jag gillar din fotomin, Alice!


  

Filippa var här en kväll. Koncenterarde med täcken och kuddar(Vi såg på Barda innan) kollade vi på....


  

.....LOU!


  


Höstbild



Puh, det var dem!

Snart kommer bilder med nya kameran... Ska bara ta en paus först...

Av Johanna Potter - 21 oktober 2010 15:10

Ja, nu har jag en ny kamera!

En Nikon Coolpix S3000, rättare sagt.

12 megapixel och 4.0 zoom,jättebra.

Den är lilarosa, Magenta säger Onoff, jag säger lilarosa.

Jag hoppas att bildöverföringen kommer funka bättre nu!


Jag har mitt gamla minneskort, och nu får jag ju en fungerande(hoppas jag) laddningssladd, så jag har en massa gamla bilder som ska föras över.


Den laddas just nu, tar 2 tim och 10 min... Segt... Vill använda den med en gång ju!


Den ser i alla fall ut såhär:

  

Klicka på bilden så blir den större.




För övrigt är jag förkyld  , men jag kanske kommer till skolan imorgon. Om inte, lovar jag att jag gör det på måndag  



Kram

  



Letar du efter något särskilt?

Detta är jag

Dem här dagarna gjorde jag inlägg

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Undrar du något?

60 besvarade frågor

Harry~Ginny

Harry: "It's been like... like something out of someone else's life, these last few weeks with you. But I can't... we can't... I've got things to do now... Think how much danger you'll be in if we keep this up..."

Ginny: "What if I don't care?"

Harry: "I care. How do you think I'd feel if this was your funeral... and it was my fault?"

Ginny: "I never really gave up on you. Not really. I always hoped... But you've been too busy saving the wizarding world. Well... I can't say I'm surprised. I knew this would happen in the end. I knew you wouldn't be happy unless you were hunting Voldemort. Maybe that's why I like you so much."

 

                  

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Min gästbok

Besöksstatistik

Besökare

Online

Besökare sedan 23 mars 2011

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards