Johanna Potter

Alla inlägg under januari 2011

Av Johanna Potter - 30 januari 2011 20:51

Nuså, har jag installerat Google Chrome på min dator!

Och ja.. det funkar, men jag har inte lärt mig allt än..


Hur som helst, vill ni bli bombarderade med bilder eller inte?

Ni har nog inget val..  


   Nadja!


   Hihi, jag satte upp min kp-plansch..


   Harry Potter!


Lite bilder från Isaks kalas:

   Isak öppnar presenter


   Minna i sitt rosa rum


     Minna och Signe med Isaks hockeyspel


   Signe, hihi.


Jag tittade på Harry Potter 5 igår, och var bara tvungen att fota lite:)


   Fint va?


   Jag vill också vara en metamorfmagus!*avundsjuk*


   Haha, Umbridge


Jag tror inte jag kan lägga in fler bilder just nu, så jag lägger upp fler tomorrow..

Av Johanna Potter - 30 januari 2011 09:51

Ni får ursäkta på att jag är dålig på att uppdatera, men det händer så mycket nu, känns det som. På fredag är det melodifestival på skolan och jag ska antagligen vara med, men har typ inte bestämt låt än.. Totte måste hjälpa mig först.


Jag har i alla fall tänkt ladda upp bilder på datorn sedan, både från kameran och mobilen.

Hejhej så länge!

Av Johanna Potter - 27 januari 2011 16:41

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men för att vara kortfattad så var jag hos öronläkaren 9.45 idag. För er som inte vet var jag ett "Öronbarn" när jag var liten, och har opererat mig 8 gånger för att sätta in rör i öronen.


Och nu fick jag reda på att jag måste göra det en nionde gång  

Japp, jag förstod inte riktigt vad de sa, men de ska inte bara sätta in rör nu, de ska typ göra något annat också, de pratade om vaxproppar och skräp och lösa rör och..Äh, jag fattade det inte iaf.


Så, om en eller två månader ska jag operera mig den nionde gången. För samma sak. Väldigt drygt  


Men nej, jag är faktiskt inte så rädd. Som jag sa har jag gjort det 8 gånger tidigare, senaste gången 3 augusti 2009(Jag kommer ihåg datumet för att jag gick på HP6 den dagen..),så jag vet ju exakt vad som kommer hända. Därför är jag inte orolig än, men det kommer väl. Och det gör ju inte ont alls, jo, att bedövas med spruta gör ont två sekunder, men annars så är det mest lite nervöst och läskigt.


Hoppas ni inte uppfattar detta som att jag gnäller eller vill ha uppmärksamhet, jag måste bara skriva av mig. Och till alla er där ute som har opererats många fler gånger än jag, jag skickar en stooor KRAM till er!  


För övrigt har dagen varit bra. Jag missade ju de två första lektionerna eftersom jag fick sovmorgon, så jag hade bara bild och slöjd, toppen! Båda var roliga  


Nu hinner jag inte skriva mer, jag har saker jag måste göra både på datorn och utanför..

Av Johanna Potter - 25 januari 2011 14:58

Jag sätter ingen rubrik på detta inlägg för jag orkar inte hitta på någon..

I alla fall så ska ni få lite mer av novellen, skrev det i fredags men har inte orkat lägga ut det här också..

_________________________________________________________


Angelica hoppade till. Om hon hade varit nervös när hon stod i hallen på huset, så var det inget mot hur nervös hon var nu. ”Som jag skrev i brevet, jag är inte farlig. Okej?” ”Jag heter Philip, förresten.” Sa pojken bakom henne. Hon suckade och vände sig nervöst om. Framför henne stod nu en blond, ungefär lika lång som henne själv, pojke med gröna ögon som tittade på henne. Han log mot henne. Angelica kände sig lite bättre till mods, men bara lite. Hon log nervöst mot Philip.

Hans leende utvecklades sakta till ett flin. ”Du behöver inte vara så rädd för mig”, sa han och suckade. Sedan satte han sig på den bruna träsängen som stod i rummet. ”Jag heter som sagt Philip, är 16 år, och jag är precis som du på rymmen. Så, kan du presentera dig nu?” sa Philip. Angelica bet ihop tänderna. Han kanske inte var farlig trots allt. ”Jag heter Angelica, är 15 år, och ja, jag är på rymmen. Men hur vet du det?” sa hon. Philip flinade och pekade på en kikare som låg på fönsterbrädet. ”Med den kan man se väldigt långt”, sa han och skrattade. Angelica skrattade faktiskt också, ett nervöst, lite försiktigt skratt.

Det var tyst en liten stund, men efter ett tag bröt Philip tystnaden. ”Du, eftersom vi båda är på rymmen, vad sägs om att slå följe? Det blir inte så ensamt då.” sa han och log försiktigt mot Angelica. Angelica log tillbaks. ”Okej, varför inte?” sa hon glatt. Philip lyste också upp. ”Men om du vill kan vi först stanna här ett par dagar. Det finns dusch och så, och betjänten Evert fyller faktiskt på köket ganska ofta.” Han flinade när han såg Angelicas förundrade min. ”Everts lilla lägenhet ligger precis i anslutning till köket. Och det är nästan bara där han gör någonting, han brukar inte orka så mycket mer. Han fyller 83 snart.” sa Philip och blinkade till Angelica. Hon skrattade. ”Okej. Jag måste faktiskt erkänna att tanken på en dusch låter ganska lockande efter den där svettiga färden hit”, sa hon.

________________________________________________________

Hoppas ni gillade det:P


Okej, jag ska försöka skriva vad jag gjort Lördag-Idag...


I lördags så var jag på vernissage, min klass ställde ut våra Grafiska Tryck som vi gjorde i höstas! Man fick chips, godis och päroncider,gott!

  

Snodde bilden från en klasskompis facebook, jag har ringat in mig!

För er som inte vet vad Grafiska tryck är så, ta och åk ner till Faluns bibliotek, Gå in på Galleri Hörnan(Ni har till den 28 februari på er!) och läs i våra häften där vi skrivit hur vi gjorde  


Sedan åt jag lunch på Åhléns, och sedan var jag hemma på eftermiddagen och hade sms-maraton med Olivia, hihi.

Jag hade typ 40 sms från henne när jag räknade igår.. O__O

Inte konstigt att mitt kontantkort behövde laddas..


I Söndags så gjorde jag typ ingenting på förmiddagen, eller jo, jag rollade med Olivia. På eftermiddagen var jag på kalas för min kusin Isak som fyllde 8, grattis i efterskott Isak!


I Måndags var jag i skolan, och som jag skrivit sitter jag tyvärr med Emil och Axel efter platsbytet. De gillar inte att jobba på lektionerna, de vill hellre: Säga att varandra suger, kluddra på lappar till varandra, slå in omöjliga tal på miniräknare och skratta, slå på varandras huvuden, rita på lappar som de skickar över hela klassrummet.. med mycket, mycket mera.

Olle, flytta på de snart, snäääälla!


Jag var också hos tandläkaren i måndags, skulle dragit ut en tand men jag vågade inte.. *feg*


Idag så var jag också i skolan, det hände typ inget intressant, jag hade gympa, drama, tema och tyst läsning.

Tyst läsning var roligast  


Nu då, nu har jag inget mer att skriva.. Hejdå!



Av Johanna Potter - 24 januari 2011 19:53

Taaaaaaack för att du lagade min dator, jag ska inte slå på den igen nu  


Jag vet att jag inte har bloggat, men jag har inte haft lust..

Jag har varit i skolan idag i alla fall^^

Vi bytte platser, så nu sitter jag med Ylwa, Nadja, Karin(  ) och Emil och Axel..(  )


Jag bloggar mera imorgon tror jag..

Av Johanna Potter - 20 januari 2011 17:53

Ja, det är liksom så kul att ladda upp videos, så jag provar med en till, också från i höstas, jag och Elina hade lite kul  



 

((Elina, hoppas det inte gör någonting.^^))

Ehm, ja..Men det var roligt!

Av Johanna Potter - 19 januari 2011 15:41

Idag i skolan så började dagen med att en som varit vikarie hos oss, Rafael, ville att vi skulle vara med i en film! Nu var det bara en film till ett skolprojekt han höll på med i högskolan, men i alla fall. Filmen hette "En dålig lärare." Först, på första lektionen, gick han runt och pratade i klassrummet medans vi jobbade, och sedan skulle en gå fram till honom och be om hjälp, och då skulle han typ säga Nej och putta iväg henne..


Sedan på rasten skulle han ignorera ett lesset barn som hade bråkat, och då skulle resten av klassen hoppa på honom för att han var en sådan dålig lärare...

Haha, det var roligt i alla fall  


Andra lektionen hade vi matte, tråkigt. Sedan var det lunch, den var inte så god enligt mig, någon fiskgratäng..  


På lunchrasten stannade jag och Hedvig inne och tränade för våran redovisning om Einar Norelius! Vi tränade dock lite för länge, jag fick stressa till musiken, hon skulle ha engelska.. Men det gick bra att redovisa i alla fall, det var roligt!


Sedan har jag hittat min Webkinz-kod igen, så jag måste bara komma på vad jag heter där  


Hejdå!

Av Johanna Potter - 16 januari 2011 19:58

Nu har jag varit lite duktig och orkat ladda upp lite foton!


  

Yeeeey!¨


  

Hihi c: 


       

Här om dagen tyckte mamma jag skulle ha på mig örhängena jag fick av moster i julklapp,så jag passade på att fota av dem.


   

Jag dekorerade min mobil med klistermärket jag fick hos ögonläkaren i torsdags, snyggt va?


  

Ett av mina hårspännen, det andra ser likadant ut. Jag fick bara puckade bilder när jag hade på mig det, att fota mig själv är inte min allra bästa egenskap.


                              

Några örhängen jag fick med en tidning, fina va?


Foton på sakerna jag köpte på stan(Ni kan klicka på de så blir de större)

            


Och så en anledning till varför jag inte gillar vintern;

Minus 20 grader. Kan det inte bli  vår snart?(Fast idag var det faktiskt nästan 4 grader. Det gillar jag:D)


 Ok,lite klättringsbilder då.

  

Joppe


    

Han var faktiskt riktigt duktig, och högre kom han!


Jag då, jag klarade hela väggen, 10 meter!

      

Vissa är suddiga, men jag kom faktiskt hela vägen upp, det var jättecoolt och mitt hjärta bankade superfort!!


  

Sedan fick jag bouldra med JJ, fast det gillade jag inte så mycket, jag känner mig så osäker utan rep..

Letar du efter något särskilt?

Detta är jag

Dem här dagarna gjorde jag inlägg

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Undrar du något?

60 besvarade frågor

Harry~Ginny

Harry: "It's been like... like something out of someone else's life, these last few weeks with you. But I can't... we can't... I've got things to do now... Think how much danger you'll be in if we keep this up..."

Ginny: "What if I don't care?"

Harry: "I care. How do you think I'd feel if this was your funeral... and it was my fault?"

Ginny: "I never really gave up on you. Not really. I always hoped... But you've been too busy saving the wizarding world. Well... I can't say I'm surprised. I knew this would happen in the end. I knew you wouldn't be happy unless you were hunting Voldemort. Maybe that's why I like you so much."

 

                  

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Min gästbok

Besöksstatistik

Besökare

Online

Besökare sedan 23 mars 2011

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards