Johanna Potter

Alla inlägg under mars 2011

Av Johanna Potter - 30 mars 2011 16:45

Igår fyllde ännu en av mina söta kusiner år, nämligen SIGNE, som blev så gammal som hela 3 år! Hon börjar ju bli stor nu, jag som minns när jag besökte henne på BB.. Tiden går   


  Grattis Signe  

    Grattis ännu en gång, Sötnos! 

Av Johanna Potter - 30 mars 2011 15:55

Hehe, som kompensation till det lilla blogguppehållet(som inte var meningen) så får ni ett långt inlägg nu!


Idag har jag varit i skolan, jag stannade kvar till 15 för att göra klart min bild. Det var en hel del andra som också gjorde det, vi skulle nämligen vara klara med bilderna idag.

Såhär ser original-fotot ut:

 

Hehe, bilden finns i headern om ni vill se bättre, tog foto på ett foto.. :S

Resultatet:

 

Det jag är mest nöjd med är att jag gjorde klart HELA bakgrunden idag! Både började och slutade på den! Vi gjorde bilder inspirerade av Anders Zorn, så vi fick bara använda färgerna Röd, Vit, Svart, Ockra och Gul. Jag kan inte riktigt förklara vad Ockra är för en färg, det får ni fortsätta undra. Sedan fick vi blanda färgerna till andra färger. :D


______________________________________________________________

En del av er har kommenterat Joels olycka och sagt att det är synd om honom, och jag kan säga att det tycker han inte så mycket själv.. "De hade DS EXTRA LARGE på Barnavdelningen!!"  

Vågar ni se en bild på honom? Han ser inte så farlig ut, jag lovar!

  Hehe, men idag är det ännu finare och imorgon ska han ta bort stygnen. Han kan öppna ögat helt nu också! (Såklart läser han Kp, om ni ser det)


Förresten, vill ni ha en frågestund med honom? Men i så fall måste ni fråga frågor, för annars så blir han nog besviken om jag frågar honom..

__________________________________________________________________

För lite mer än en vecka sedan köpte jag säsongens vårskor! De är typ converse, fast inte riktigt.. Äh, ni får två bilder istället^^

     Visst är de fina?

Det verkar vara Converse som gäller denna vår i klassen, så jag köpte väl rätt skor då  

________________________________________________________________

Snart ska vi ha Talang i klassen! Jag och Nadja ska vara med, och vi ska göra.. ett nummer:D


En bilc från genrepet, på juryn(Världens skönaste bildXD)

  XD

Haha, Gabriel hoppade fram för kameran precis när bilden togs, sedan ramlade han ner på golvet..XD

_____________________________________________________________

För övrigt skulle jag göra ett glasstips på bloggen, kom jag på nu!

Det har ju kommit ut en massa nya glassar i affärerna, och jag har testat en.. Hehe.


Den heter i alla fall Twister Fruit, och är mycket godare än vanliga Twister! Den innehåller gräddglass också, så den är verkligen god. Köp den och ät den, såå god!:D

(Ooh, coolt, när jag kopierade in den blev det lila bakgrund!)


Heheh, NU har jag inget mer att skriva! Hejdå!

Av Johanna Potter - 25 mars 2011 17:00

Hejhej..

Jag väljer att inte gå in på detaljer om vad som hände med Joel(tills jag fått mammas tillåtelse), men kort sagt så skadade han ögonlocket(ögat klarade sig) och fick åka ambulans till sjukhuset..   


Nåja, han kom hem igår, och mår bra, han får ha en lapp för ögat när jag är hemma.. Haha, vadårå, Ärret ser INTE trevligt ut! Han fick ett Wiispel, Harry Potter Lego years 1-4, och han har visst redan klarat sig till Hemligheternas Kammare. Han är i alla fall en talang på att spela Tv-spel   <--- Hehe, trollkarl^^


Idag är det fredaaag! Vi slutade 13.40, Nice. Vi hade Massage, Förhör på 7ans tabell(Gick rätt bra tror jag), Idrott, Engelska, Lunch, Klassråd, Loggbok+Städ. Allt var Okej  


Jag ska förresten göra om min bloggdesign lite nu, tror jag..


Hejdå!

Av Johanna Potter - 23 mars 2011 17:54

Men jag har inte alltid tid/ork/lust/något att skriva om. 

Nu har jag visserligen det, men jag orkar inte skriva om det just nu, plus att jag måste fråga mamma först. (Handlar om min lillebror i alla fall)


Idag på skoldagen var det i alla fall en bra dag, Mitt lag vann Musiktävlingen Fanny ordnade, Petra var ledig så hon var vikarie. (Fast tävlingen var inte så musikig, men det var roligt) Mitt lag fick 17 poäng på frågesporten, antagligen anledningen till att vi vann. ^^ Nåja, Hejdå, ska äta godis och kolla på film  

Av Johanna Potter - 21 mars 2011 16:47

Men här får ni ännu ett lass, Minnas kalas-bilder och lite bilder jag tog idag på tre tröjor som mamma köpt till mig via Tradera.


  6 år var det:)


  Paketöppning


 

Signe:)


  Skrev lite på bilden med Picnik, blev faktiskt bra!


  Mormor och Signe(Som kollar på när Joel spelar Tv-spel^^)


  Egenpysslad hatt


    Bobåkning och Snögubbemålning ute i snön


Och bilder på tröjorna jag fick:

   

Hejdå! 

Av Johanna Potter - 19 mars 2011 10:30

Mwihi, Igår var ju jag och BOWLADE  

Jag kom sist OwO

Vi missade att man kunde lägga pappersrör i rännorna så bollarna inte hamnade där, kommer vi definitivt göra nästa gång.

För de som undrar bowlade jag inte med familjen, utan hade en bowlingkväll med Nadja, Ylwa och Elin  


Bilder:

              

Nadjas brorsa med kompisar Bowlade samtidigt på banan bredvid oss..


Film på när jag bowlar(Fick dock övertramp båda gångerna.. DX)

Körde bara på YT denna gång, tror att det funkar för alla att se där.


Nu lite bilder från när Ylwa och Elin sov över hos mig för en vecka sedan^^


    

      

Den mobilen Ylwa håller i är dock inte hennes, det är min.. Elin håller i sin egen.

Och en film till då, från översovningen denna gång:

(Förlåt min hemskt failade röst) Hejdå!


Av Johanna Potter - 17 mars 2011 16:15

Hej  


Idag så har vi kollat på film, haft Matte, Arbetspass och Slöjd. Alla var roliga, fast jag tror filmen var bäst=)

Slöjden var också bra, fast jag råkade dunka hammaren på mitt pekfinger TVÅ gånger.. DX Det gjorde ont..  


Sen har jag suttit här, haha. :D

Jag gjorde en ny header, en Kpware gjorde en som ni kanske märkte, men den var i fel storlek, så jag gjorde en själv ist.


Hejdå!

Av Johanna Potter - 15 mars 2011 09:05

Jag kom visst på att jag typ inte skrivit något om vad jag tyckte om årets vinnare:S


Haha, Nejmen, Jag är nöjd!

Eric var värd att vinna, men han var inte bäst!

Jag hejade mer på Danny, Sara Varga och Sanna^^

Meen, superkonstigt att Brolle kom sist! Han var ju bra..

Vad tyckte ni?


(Och just det.. Snacka om att Eric är Popular nu!  )



Letar du efter något särskilt?

Detta är jag

Dem här dagarna gjorde jag inlägg

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Undrar du något?

60 besvarade frågor

Harry~Ginny

Harry: "It's been like... like something out of someone else's life, these last few weeks with you. But I can't... we can't... I've got things to do now... Think how much danger you'll be in if we keep this up..."

Ginny: "What if I don't care?"

Harry: "I care. How do you think I'd feel if this was your funeral... and it was my fault?"

Ginny: "I never really gave up on you. Not really. I always hoped... But you've been too busy saving the wizarding world. Well... I can't say I'm surprised. I knew this would happen in the end. I knew you wouldn't be happy unless you were hunting Voldemort. Maybe that's why I like you so much."

 

                  

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Min gästbok

Besöksstatistik

Besökare

Online

Besökare sedan 23 mars 2011

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards