Johanna Potter

Alla inlägg den 1 september 2011

Av Johanna Potter - 1 september 2011 19:03

Senaste som ringde, kille/tjej?: Tjej

Vad står det i ditt 9:onde sms?: Ett "Ditt saldo börjar bli lågt"-sms från Telia. .___.

Vem ringde dig senast?: Mamma

Bakgrundsbild: 

Jag vet att min mobil är jättebra att göra kollage med :D Bilderna är avfotade med mobilen..


Vilket språk är din mobil på: Svenska

Din ringsignal: It´s gonna rain-Eric Saade

Hur mycket i inkorgen?: 57 sms, men jag raderar meddelanden då och då när de blir för många

Vem är din 10:onde kontakt?: Lova

Vem är din 30:onde kontakt?: Har bara 28 st..

Har du varit ihop med nr 28?: Det är hemnumret till Ylwa och Elin, och jag har inte varit ihop med någon av de, Lol :P



Av Johanna Potter - 1 september 2011 16:14

Hejhej!

Idag är det då första september, och jag låtsats så klart att jag sitter på Hogwarts-Expressen och snart är framme.. Grr, Åh, varför kan det bara inte vara på riktigt?


Första lektionen var tyst läsning, jag hade glömt min bok så jag satt och läste om bronsåldern, jag har ju varit ledig tre dagar så jag fick jobba ikapp. Sedan blev det matte, vi fick köra tornerspel med bråktal   Ganska kul faktiskt. Jag är på vecka 3 av 6 gympalediga veckor, så jag jobbade medans klassen var på gympa. Sedan kom Ella in, och vi råkade börja prata väldigt ivrigt om Harry Potter. Jag är bombsäker på att vi gjorde det klockan 11.00, så jag gjorde i alla fall något HarryPottrigt den tiden   


Nadja var med lite halvt, men hon har varken läst eller sett HP så hon frågade helt plötsligt om Ginny var snygg.. Jag och Ella asgarvade  , Och det gjorde Nadja också när hon fattade att Ginny inte var en kille. Helt plötsligt så kom vi på att vi kanske skulle gå på lunch snart, och när vi tittade på klockan var den 11.20 Vi börjar lunchen 11... Så vi rusade ner till matsalen och fick äta med sexorna..   Lyckade vi är va? Tjugo minuter sena till lunchen!


I och med att vi var så sena fick vi typ tio minuters rast, som vi använde till att prata om vad vi vunnit på olika nöjesparker, haha! Ganska konstigt ämne.. Sedan hade vi engelska, vilket var väldigt tråkigt för mig, de andra hade fått bilder förra lektionen som de fått skriva frågor om, och nu skulle man svara på frågorna. Sedan hade vi världens kortaste rast innan vi skulle ha Drama. Jag och Nadja gjorde misstaget att sätta oss vid ett fönster som solen sken in genom, vilket var skönt i början, men inte lika skönt efter fyrtio minuter...!


Sedan blev jag hämtad av mormor och morfar, har läst HP7(I min novell om Ginny ska jag beskriva Slaget på Hogwarts ur Ginnys synpunkt, så jag var tvungen att läsa om den) och ätit pannkakor.


Bilder från idag:

Den här korgen med äpplen står på min väg till skolan! Tips till de med överfulla äppelträd?


Hp var det :)


Ella lånade min mobil.. Om ni undrar varför jag bara har ett örhänge är det andra örat jättekänsligt för bakterier så vi har inte vågat sätta i något örhänge än.


Det var de, Hejdå!

Tidigare månad - Senare månad

Letar du efter något särskilt?

Detta är jag

Dem här dagarna gjorde jag inlägg

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011
>>>

Undrar du något?

60 besvarade frågor

Harry~Ginny

Harry: "It's been like... like something out of someone else's life, these last few weeks with you. But I can't... we can't... I've got things to do now... Think how much danger you'll be in if we keep this up..."

Ginny: "What if I don't care?"

Harry: "I care. How do you think I'd feel if this was your funeral... and it was my fault?"

Ginny: "I never really gave up on you. Not really. I always hoped... But you've been too busy saving the wizarding world. Well... I can't say I'm surprised. I knew this would happen in the end. I knew you wouldn't be happy unless you were hunting Voldemort. Maybe that's why I like you so much."

 

                  

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Min gästbok

Besöksstatistik

Besökare

Online

Besökare sedan 23 mars 2011

Bloggvärde


Skapa flashcards