Johanna Potter

Alla inlägg under september 2010

Av Johanna Potter - 12 september 2010 18:57

Skulle videoblogga om jag kunde lägga upp det här på något sätt, lättare att prata än att skriva just nu känns det som...


Fredag:

Eh, Skola. Efter skolan var Caféterian öppen igen, så jag och Ylwa stack dit och åt baugette(Jag tog även drickyoghurt). Dem hade ställt fram en massa apelsiner som blivit ´kvar sedan lunchen, så det blev några sådana också.Elin kom också ner till Cafeterian efter ett tag. Vi satt där onödigt länge, vet inte varför, och när vi skulle gå hem så höll lärarna på att spraya bilder på oss, som vi skulle ha till plattorna sedan. Helt plötsligt så blev vi på något sätt tvingade av oss själva att stå där tills bilderna på oss var klara. När vi kollat klart var klockan 15(öh, vi slutade 14...) så vi började gå hem, och då kom typ vi på att jag kunde följa med dem hem.så då började vi ringa föräldrar med mobilerna, och sedan gick vi hem till dem...


Och hoppade studsmatta, babblade, tog kort på studsmattan, hoppade studsmatta, filmade på studsmattan, fikade lite, hoppade mer studsmatta....Hehe.


Lördag:

Vaknade 07.30, åt frukost 09, och sedan gick jag och la mig och läste i sängen igen..tills 11. Sedan blev det upp och sitta vid datorn m.m .Klockan 15.30 gick vi på bio,Toy story 3 som var riktigt bra.


Idag:

Sovit länge, badat,ätit brunch på Cafe Vi 3,Var´t hos pappa och spelat sims, och varit här och hållt på med olika saker. Mest datorn. Ikväll ska jag titta på Ensam mamma söker=D


Gamla bilder:

  

Första bilden jag la upp på denna blogg....


  

Ehe.


      

Minnas 5-årstårta,Rolig bild på mig och morfar, Jag ser ut som värsta 12-åringen typ...Och Filippa.



  

Börjar längta efter somma´ren again...



Hehe, det var lite gamla bilder.

hejdå!

Av Johanna Potter - 11 september 2010 20:33


I said something really cold
I know it was a stupid thing to say
All my life i tried to find you
Don´t know why I´m pushing you away

I can only ask forgiveness if your heart can give

It´s in your hands, please, let, me, try



Tonight, Tonight
I´ll make you feel  the fire tonight
Tonight, I´ll do this right
I´ll make you feel the fire tonight



All i Care about is you
I finally come to realise that now
And i can be the man that you deserve
But only if you show me how



Tonight, Tonight
I´ll make you feel the fire tonight
I´ll make you feel the fire
I´ll make you feel the fire
I´ll make you feel the fire tonight



Tonight, Tonight
I´ll make you feel the fire tonight
Tonight, I´ll do this right
I´ll make you feel the fire
I´ll make you feel the fire tonight



Med mycket hjälp av Google Översätt har jag kommit fram till hur den går på svenska:


Jag sa något riktigt kallt
Jag vet att det var en dum sak att säga
Hela mitt liv har jag försökt att hitta dig
Vet inte varför jag driver bort digJag kan bara be om förlåtelse som ditt hjärta kan ge
Det är i dina händer, snälla, låt, mig, försöka
 



Ikväll,Ikväll
Jag ska få dig att känna elden i kväll
Ikväll ska jag göra denna rätt
Jag ska få dig att känna elden i kvällAllt jag bryr mig om är dig
Jag kommer slutligen att inse att nu
Och jag kan vara den människa som du förtjänar
Men bara om du visar mig hurIkväll,Ikväll
Jag ska få dig att känna elden i kväll
Jag ska få dig att känna branden
Jag ska få dig att känna branden
Jag ska få dig att känna elden i kvällIkväll, Ikväll
Jag ska få dig att känna elden i kväll
Ikväll ska jag göra det rätt
Jag ska få dig att känna branden
Jag ska få dig att känna elden i kväll







 

Blev något konstigt med texten nu, Jaja, undrar om det syns på bloggen eller inte..

Av Johanna Potter - 10 september 2010 19:52

Eftersom jag inte har något att skriva ska jag istället visa ALLA smileysar bloggplatsen har, över 300!(Elina, fritt fram att kopiera till din blogg:D)



                          

                        

                        

                  




Finns fler, men orkar inte visa mer:D

Av Johanna Potter - 8 september 2010 16:16


Jag orkar inte skriva så mycket idag, så jag gör såhär:


Roligt idag:  

  • Att vi fick trycka bilderna vi karvat ur träplattor,även om jag inte ska göra det förräns imorgon..
  • Att se bilder på Nadjas supergulliga kaniner hon fick i måndags  (Tagna med Ylwas mobilkamera  )
  • Att skriva faktatext om ett djur(Jag hade säl)

Tråkigt idag:  

  • Att Cafeterian hade stängt för att niorna som jobbar där var på utflykt(Stängt imorgon också tydligen...Blä.)
  • Att på början av 1900-talet fanns det 100 000 sälar i Sverige och idag är bara ungefär 1 500 kvar...(Detta beror på att människan släpper ut giftiga avgaser i vattnet som förgiftar fisken sälen äter)
  • Att vi gick till 14.20

Irriterande idag:  

  • Att det inte har pratats om något annat än kaniner en enda sekund idag när det gäller mig och mina kompisar...(Och jag tröttnade efter  10 minuter, vi hade rast totalt 1 timme och 10 minuter idag)
  • Allt prat som pratades under första lektionen då man skulle skriva faktatext
  • Att jag inte kunde följa med Nadja hem och titta på hennes kaniner idag heller(Juniorer igår, Idag skulle hon göra läxor..)


Av Johanna Potter - 5 september 2010 10:20

Sådär.

Hoppas länk till min blogg visas på Facebook nu när den är kopplad till Facebook Connect.


Jag har typ inget att berätta, bara att jag ska till Aqua Nova idag..



Av Johanna Potter - 3 september 2010 18:01

Så jag visar väl några:D

På mitt nystädade rum(Hos pappa, hos mamma är det stöööökigt...):


              

Hehe, på den sista bilden kan ni titta närmare på hur jag såg ut hösten 2006....




Bilder från Kusinbesök idag:

    

Dem här var på Minna:D


Signe:

        



Har så MYCKET bilder(171 st!!!!!!), så ni får mera sedan om ni vill....



Kram!


Av Johanna Potter - 2 september 2010 18:37

Haha:)

Det är inte så många Twilightare som läser min blogg, men i alla fall:

I Bok 1-3 nämns då och då att Edward spelar en vaggvisa för Bella, som hon alltid somnar till. Enligt en Twilightblogg jag läser heter den "Bella's Lullaby" och efter ett sök på det på youtube-Tada!


Ah,underbar musik!



Idag hade Caféterian på skolan öppnat,Kul. Jag gick dit och åt Baugette och Oboy efter att jag slutat 14.30 Billigt, och gott!

På bilden idag (och igår) så har vi fått hålla på med att karva bilder. Igår var det en man som jobbar på Grafiska Verkstaden i Falun som visade oss hur man gjorde, och just nu gör vi en övningsbild.Sedan ska vi nämligen karva ut porträtt av oss själva och trycka, för att visa upp när skolan har temat Världens Barn.


Lektioner idag var då:Bild,Skolfoto(Öh...ingen lektion, men ändå),Matte och Syslöjd. Plus Lunch och två raster.


Har invget mer att skriva så Hejdå!

Letar du efter något särskilt?

Detta är jag

Dem här dagarna gjorde jag inlägg

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Undrar du något?

60 besvarade frågor

Harry~Ginny

Harry: "It's been like... like something out of someone else's life, these last few weeks with you. But I can't... we can't... I've got things to do now... Think how much danger you'll be in if we keep this up..."

Ginny: "What if I don't care?"

Harry: "I care. How do you think I'd feel if this was your funeral... and it was my fault?"

Ginny: "I never really gave up on you. Not really. I always hoped... But you've been too busy saving the wizarding world. Well... I can't say I'm surprised. I knew this would happen in the end. I knew you wouldn't be happy unless you were hunting Voldemort. Maybe that's why I like you so much."

 

                  

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Min gästbok

Besöksstatistik

Besökare

Online

Besökare sedan 23 mars 2011

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards