Johanna Potter

Alla inlägg under november 2010

Av Johanna Potter - 30 november 2010 18:42

  På ett tag nu.

Har helt enkelt inte haft lust, så enkelt är det.

Filmen var i alla fall lika bra som väntat, eller bättre.

Jao, I Söndags var jag på julskyltning med pappa och min lillebror. Det var rätt trist, ända tills vi råkade vinna 2 kg Toblerone.

  

Jag köpte också en pennvässare och en penna som ser ut som en bläckpenna men har blyerts inuti sig istället. Fast det var på Åhléns.

  

I Måndags hände ingenting, ingenting spännande åtminstone.


Idag så var det rätt drygt att gå i skolan, killarna förstörde hela dramalektionen med sitt babblande. Jag fattar inte hur mycket fotboll man kan prata innan det tar slut, för någon gång måste det väl göra det? Eller inte,tydligen...


Ja ja, när jag och Nadja gick hem idag så fick jag mig ett ordentligt skratt! Hon skulle leka Hiphopare, och började typ ropa "Yo!" och göra en massa konstiga rörelser. Sedan körde en bil förbi, och han som körde stirrade hur mycket som helst på henne...

Alltså OJ vad jag asgarvadeXD

Hoppas det inte gör nåt att jag skriver det, Nadja!

(Fast du läser ju aldrig min blogg så det gör nog inget:P)


Sedan har jag fått en ny mobil-favorit också=D

  

Samsung S5230 heter den, ska lägga till i röstningen..


Nu har Johanna inget att skriva, Goodbye!


Av Johanna Potter - 27 november 2010 16:36

  


Ledtråd 1:Kolla vilken Kategori det här inlägget har.

Ledtråd 2:Något som jag gillar väldigt mycket, ger det er några ledtrådar?

Ledtråd 3: Jag ska sitta i en röd stol och kolla på en stooooor skärm.


Nu vet ni, Va?

För det är ju klart att jag ska. gå på.....

  


Jajamensan, klockan 18.00  


Johanna är glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad!




  

Av Johanna Potter - 27 november 2010 11:06

Jag ska få en ny mobil i julklapp, som jag får välja själv.

Problemet är liksom att jag inte vet vilken jag ska välja!

Ni får hjälpa mig, helt enkelt.


Mobil 1:Sony Ericsson W890i

  


Mobil 2:Sony Ericsson W595

  


Mobil 3:Nokia C3

  



Rösta i omröstningen=D

Av Johanna Potter - 27 november 2010 10:46

Som ni säkert har sett, så har jag bytt header.

Det är dock bara en reservheader, eftersom jag ska få en ny av Mikaela snart.

Ville bara förklara det!

Kram!

Av Johanna Potter - 25 november 2010 15:34

Från Mammas Facebook:)

Jag har ont i halsen och är förkyld, så jag lägger ut lite gamla bilder:)

  

Jag i Kreta, lunch på hotellrummets terass...Lyx:)



  

Italien! Tror jag var ca. 7 år här, brudnäbb på pappas kompis bröllop  

Sötis!


  

Joel i italienska tunnelbanan. Jag visste inte att det fanns en tunnelbanestation som heter Cornelia!


  

Vid Fontana Di Trevi, Joel.


  

Inte så gammal bild, visserligen, men ändå. Vattenspridare i Louvrenparken, bild från i somras.


  

Parisiska efterrätter, MUMS! Jag åt vaniljrisotton med tofuglass.


  

Jag och Tobbe Trollkarl, vintern 2008


   Jag, Esther o Mamma på Biotopia i Uppsala


  

Sur Joel på isen


  

Leksands sommarland, sommaren 2009


  

Jordgubben såg ut som ett hjärta!


Ja, jag hittade inga fler, men visst var jag söt då?  

Av Johanna Potter - 23 november 2010 16:51

Vore roligt om ni kommenterade lite mer, det är liksom så tråkigt annars  


Ja, Skoldagen idag:

På morgonen så hade vi Drama, det var rätt Ok, fast killarna var superstöriga och pratade hela tiden. På dramat lekte vi Mördarleken och sedan övade vi typ på någon teater, fast min grupp kom inte på någon för att X och X var så stökiga och bara flamsade omkring. Efter Dramat så hade vi Gympa, nu hade vi typ Konboll, eller vad sjutton man ska säga. Rätt så kul var det i alla fall. Sen hade vi lite mellantid mellan Gympan och Lunchen, då var jag på hälsokontroll hos Viveca. Jag är 142 cm lång och väger 33.4 kg  Viveca kollade på sin dator genom någon funktion, och enligt den grejen så kommer jag antagligen bli 162-163 cm som vuxen. Helt Okej ju. Sedan kollade vi synen oxå, och då fick jag reda på att jag var lite närsynt på vänster öga, så nu måste jag gå till en optiker och kolla. Jag är faktiskt helt OK med tanken på att jag kanske skulle behöva glasögon, än så länge åtminstone. Lite överraskad bara  

Sedan hade vi i alla fall lunch,stuvade makaroner och falukorv, fast jag tog ostuvade makaroner. I   vanliga makaroner.. Sedan var det lunchrast, jag och Nadja gick typ runt och gjorde lite saker.. Sedan var det tema, vårt nya tema ska bli Dalarna. Vi tittade på en tråkig film, och sedan fick vi ett papper, en kartbok och en karta över Dalarna, och så skulle vi sätta ut lite berg och städer och sånt på kartan.. Det var supertråkigt, I promise! Vi slutade 14.00 idag.


Dagens fråga!  

Tycker ni att jag skulle passa i glasögon?


Av Johanna Potter - 21 november 2010 12:39

Ta fram din telefonlista och blunda, bläddra neråt och låt den personen du stannar på fylla ut dina svar:)

Namn:Norea

När fyller hon/han år?:9 juni

Vart träffade du henne/Honom?:På Kpwebben och via hennes blogg

Är hon/han rolig?:Ja  

Tycker du om henne/honom?:Ja, det gör jag.

Beskriv henne/honom:Glad, Snäll, Rolig...?


Namn:Anette

Har ni träffats?:Ja

Är ni bra vänner?:Hon var en av mina fritidsfröknar i trean, men ganska..

Kan du lita på henne/honom?:Ja, det tror jag

Hur länge har ni känt varandra?:I kanske ett år

Beskriv henne/honom:Snäll, Bra att prata med.


Namn:Mamma

Var träffades ni första gången?:På BB:)

Är Hon/Han viktig för dig?:Jaaaa, såklart!


Namn:Saga  

Hur länge har ni känt varandra?:Sedan dagis

Har du kysst henne/honom?:Eh, Nej...

Kan du berätta hemligheter för den personen?:Ja, det kan jag.


Namn:Björn

Är ni släkt?:Ja, han är min morbror

Hur är hon/han till sättet?:Snäll, Skojig, Gillar berg-o-dalbanor.

Känner du henne/honom bra?:Ja, det gör jag, rätt så i alla fall.


Namn:Morfar

Hur gammal?:Kommer inte ihåg, 63?

Bor?:Mockfjärd men ska flytta till Falun

Hatar du personen?:NEEEEEEEJ!


Namn:Ella G

Har du kramat henne/honom?:Nix

Är personen äldre än du?:Ja, typ en månad äldre..


Namn:Elin

Är han/Hon vacker?:Eh, kanske mer söt, beror väl på vad man tycker.

Minne av personen?:Inget särskilt tror jag, eller Jo, när det var helt kaos att ta med sig Elin och hennes tvilling Ylwa hem båda två, för att dem alltid började bråka..

Har du hans/hennes msn?:Jag vet inte hur man lägger till folk på msn...


Namn:Olivia

Står hon/han nära dig?:Jaaaaaaa!

Har du kramat personen?:Ja, det har jag.

Har du varit förtjust i henne/honom?:Nja... Bara som kompis  


Hihi detta var ju kul! Testa gärna på eran blogg om ni har någon!


Letar du efter något särskilt?

Detta är jag

Dem här dagarna gjorde jag inlägg

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Undrar du något?

60 besvarade frågor

Harry~Ginny

Harry: "It's been like... like something out of someone else's life, these last few weeks with you. But I can't... we can't... I've got things to do now... Think how much danger you'll be in if we keep this up..."

Ginny: "What if I don't care?"

Harry: "I care. How do you think I'd feel if this was your funeral... and it was my fault?"

Ginny: "I never really gave up on you. Not really. I always hoped... But you've been too busy saving the wizarding world. Well... I can't say I'm surprised. I knew this would happen in the end. I knew you wouldn't be happy unless you were hunting Voldemort. Maybe that's why I like you so much."

 

                  

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Min gästbok

Besöksstatistik

Besökare

Online

Besökare sedan 23 mars 2011

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards