Johanna Potter

Alla inlägg under november 2010

Av Johanna Potter - 20 november 2010 14:00

Snart är det jul, så jag lägger ut min önskelista här.

Vissa av mina släktingar har fått den mejlad, Mormor och Morfar+Min morbror. Jag lägger ut den här i alla fall, så att ni får veta vad jag önskar mig, och det kanske är någon släkting som vill ha den.


Dvd-film Santa Buddies-Ica Maxi

Bok En förknorrad vinter-Ica Maxi

Bok Välkommen till hotell Gyllene knorren-Ica Maxi

Dvd-film Superhjältejul-Barnens Hus

Spel "Med vilda gester"-Barnens hus

(Bärbar) Mikrofon-Barnens Hus

Pusselboll Hello Kitty-Barnens Hus

Badskum Hello Kitty-Barnens Hus

Crayola Color Explosion 3D-BR

Hello Kitty My Secret Pillow-BR

Top Model Stars målarbok-BR

Dance Lavalampa-BR

Pengar

BÖCKER, såklart  

Cd-skivor

Kläder(Klädstorlek 140)



Av Johanna Potter - 19 november 2010 18:52

Att googla på "Kidsroom" och se vad man hittar?

Vilken tur att man kan drömma, alltså!

  

Detta var ju supersnyggt!


  

OMG vad rosa. Tror inte vem-det-nu-är-som-bor-här kommer gilla det lika mycket när hon blir 14-15...


  

Detta var också fint!


  

Detta gillade jag;)


  

Det här var jättecoolt!


  

Rätt säker på att min kusin Minna som är 5 skulle vilja bo här...

  

Fint=)


  

Men fy fasen dem måste skoja?!?!?!?!?


Ja ja, tur att man alltid kan drömma;)

Hörs!


Av Johanna Potter - 19 november 2010 17:55

....Uppdaterar lite....


Idag har jag varit i skolan, det var rätt roligt. Första lektionen övade vi på en engelsk rapsång vi ska lära oss och sedan hade vi loggbok. Vi hade ingen rast efter den lektionen eftersom att vi skulle jobba med våra julkort som vi skärt ut och nu ska trycka dem till julbasaren på söndag, så att man kan köpa dem.

 

Sedan hade vi idrott, vi lekte "Ta min svans" och Spökboll för tredje gången på raken. Vår gympalärare är rätt trist..   

 

Sedan hade vi lunch i alla fall, stekt korv med stekt potatis och senapssås..

Inte så jättegott, men ätbart.

På lunchrasten lekte vi med min nalle Vilmer, han fick en egen koja vid Lilla Huset.

(Ihi, det är typ en fritidslokal som ligger i anslutning till skolgården, man får vara där på rasten om man vill)

Vi blev dock störda av några tvåor som fått för sig att Harry Potter bara handlar om krig, och att dem skulle leka Harry Potter.

 

Men alltså, kanske en sjundedel av HP består av krig(Harry krigar mot Voldemort). HP är SÅ mycket mer, lär er det för sjutton.

Fast jag gissar väl att dem kanske bara sett en eller två filmer, och inte läst någon, eller så.

 

Nog om det, efter rasten så var det Film, den var rätt konstig men lite rolig på sina ställen.

 

Sedan gick jag och Ylwa hem till mig, jag hjälpte Ylwa att bli medlem på Kpw, bli kompis med henne, hon heter Ylwa  Både på Kpw och i verkligheten.

Sedan lekte vi lite med min nalle på rummet.

 

Jag pratade också i telefon med CC/Klara innan jag åt mat, sedan satte jag mig vid datan.

 

Kram  

Av Johanna Potter - 17 november 2010 15:59

  Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det JOELS födelsedag!7 år, för alla som inte vet.

    

Happy Birthday,älskade Joel            


Av Johanna Potter - 16 november 2010 10:39

Jippiejay,jag har tagit sprutan nu  


Så skönt att det äröver!

Just nu håller jag på att få knäppfall på skolans datorer, deras tangentbord går i slow motion  

Polisen, kom och arrestera tangentbordet!

Jag är megasnabb på tangenterna, så jag hatar dessa tangentbord.


Jamen, det gick iaf bra med sprutan. Det gjorde ont typ en sekund, sen kändes detlite kallt och sedan var det klart.



Skönt att veta att ni ocksåär spruträdda, att jag inte är ensam om det.


Nej, nu ska jag äta lunch.

  



Av Johanna Potter - 14 november 2010 13:33

-Vad var det bästa med Stockholmsturen?

Svar:Olivia och 3D-filmen.

 

-Vad ska du bli när du blir större, tror du?

Svar:Författare, eller Barnintensivvårdsläkare(Huh, vilket ord).

 

-Om du fick resa precis vart som helst i hela världen, vart skulle du resa då?

Svar;New York kanske.

 

-Berätta om något som gör dig glad!

Svar:Att träffa Olivia:)

 

- Om du skulle få 10 000 kronor, vad skulle du köpa då, om du inte fick ge bort dem, utan var tvungen att handla upp dem?
Svar:1.En ny mobil, helst en sådan här 2.Mini-PC 3. Harry Potter och Dödsrelikerna, bok

 

Hur många gånger har du läst Harry Potter och hur många gånger har du läst Twilight??

Svar:HP:

Ettan:2-3 gånger

Tvåan:2 gånger?

Trean:2 gånger

Fyran:1 gång tror jag

Femman:1 gång, men den är 999 sidor..

Sexan:3-4 gånger

Sjuan:4-5 gånger

 

Twilight:

Ettan:Två gånger

Tvåan:En gång

Trean:Två gånger

Fyran:En gång

 

1. Om du var berömd, vad tror du att du skulle vara då??
Svar:Författare eller Sångerska

 

2. Vad är det bästa du vet?
Svar:Att läsa

 

3. Vilket är ditt favoritdjur?
Svar:Hamster eller hund

 

4. Vilken är din favoritplats?
Svar:Hemma, vid datan;)


5. Vilket är det bästa skolämnet?

Svar:Drama, Svenska och Musik


6. Favoritförfattare?

Svar:J.K Rowling

 

7. Favoritbok? (förutom Twilight och Harry Potter)
Svar:"Kram från Alice" och "Aldrig som dem andra"

 

8. Favorithemsida?

Svar:Kpwebben såklart

 


Sådär det var dem, hoppas ni är nöjda med svaren!





Av Johanna Potter - 13 november 2010 10:53

Jag stannar här.

MAN KUNDE JU INTE LADDA UPP FLERA BILDER I ETT INLÄGG PÅ NOGG  


Annars är det nog en bra sajt, men bloggplatsen passar mig bättre.

Och kom ihåg att fortsätt fråga i frågestunden!

Av Johanna Potter - 12 november 2010 16:34

Eller sajt:)

www.nogg.se/johannashorna


Ni som undrar hur jag gör med frågestunden:Ni får fråga i kommentarerna här, men jag kommer svara på frågorna i den andra bloggen.

Nu är det så att om jag känner att Nogg inte passar mig, byter jag tillbaka.

Så ni vet;)


PS.Om designen ser aptråkig ut och bara är brun, klicka F5 en gång så ska det ordna sig.

Letar du efter något särskilt?

Detta är jag

Dem här dagarna gjorde jag inlägg

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Undrar du något?

60 besvarade frågor

Harry~Ginny

Harry: "It's been like... like something out of someone else's life, these last few weeks with you. But I can't... we can't... I've got things to do now... Think how much danger you'll be in if we keep this up..."

Ginny: "What if I don't care?"

Harry: "I care. How do you think I'd feel if this was your funeral... and it was my fault?"

Ginny: "I never really gave up on you. Not really. I always hoped... But you've been too busy saving the wizarding world. Well... I can't say I'm surprised. I knew this would happen in the end. I knew you wouldn't be happy unless you were hunting Voldemort. Maybe that's why I like you so much."

 

                  

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Min gästbok

Besöksstatistik

Besökare

Online

Besökare sedan 23 mars 2011

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards