Johanna Potter

Alla inlägg under november 2010

Av Johanna Potter - 12 november 2010 15:41

På tisdag ska alla i klass 4 ta spruta  

Huu, jag gillar inte sprutor alltså!

Visst, jag vill inte ha Polio och Stelkramp och allt det där, men jag hatar sprutor!

Jag vet att det finns dem som tar det varenda dag typ, det skulle aldrig jag klara!

  


Imorgon är det Junior-läger, kul:)

Sedan vill jag också påminna er om att ÖVERRÖSA mig med frågor tills på söndag!


Fråga HÄR


Hejdå på er så länge!

Av Johanna Potter - 10 november 2010 19:20

Ni får väl Stockholmsbilderna, då.


Joel på tåget:P


   

Hihi, min nalle.


   

Vi lånade en av mammas kompisars lägenhet, dem hade en 1-åring och en 10-åring. Joel testade gåstolen.


  

Joel vid datan


  På lördagen tog vi och kollade på Globen.

  

Vi såg en enbent duva också.

  

Och en enbent duva. Det hade vi dock inte bestämt i förväg.


  

Sedan var vi inne i en butik som hette Krabat. Dem sålde vaggor, men hade valt en liten udda testare, verkar det som... För övrigt hittades det julklappar och födelsedagspresenter i denna butik, men jag tror inte jag skriver dem för säkerhets skull.


   

Vi var inne i en butik som sålde gamla serietidningar också. Bland annat en massa Kp från 07 och 08.  Joel var omöjlig att få härifrån.



   

Vi kollade på slottet också.

  

En vakt.


   

Den här snyggingen hängde på stan.


   

Sedan kollade vi på lergubbar. Eller Terrakottaarmén, som mamma sa.


   

Och åkte lååååååååååång rulltrappa.


   

På söndagen slappade vi mest hemma innan det blev lunch med Olivia.

Joel spelade Xbox och jag fotade. Och pratade i telefon med Olivia


   



Och när jag ändå håller på får ni lite foton från idag.

Det är ju snö ute nu, inte klokt! Men kul  




    

Baksidan på skolgården i snöskrud. Och ja, jag fotade genom ett fönster.


Vi har haft tema Forntiden i skolan.Min grupp(Tro) gjorde en modell av en grav på fórntiden. Visste ni att man hade begravningar redan för 60 000 år sedan?

  

Inuti ser den ut såhär:

  

  

Ylwa! I bakgrunden Jeanette som fixar med något.


Dagen idag!


   

Snö, Snö!


   

Nadja gillar också snö.I bakgrunden Ylwa och Karin i likadana jackor som gör en...

   

Snöfigur!


Idag när jag kom hem(fick pulsa igenom en hel del snödrivor på vägen) såg huset ut såhär:

   

Jag gillar snö  !


  

Av Johanna Potter - 10 november 2010 16:57

Söndag:

Hängde hemma typ hela dagen, var och handlade men inget mer. På eftermiddagen var vi på Lugnetlekplatsen(Där finns det en sådan där hoppslänggungagrejimojj, Ollis vet vad jag menar) och lekte.

        

(Fotograf av alla bilder utom den sista:Pappa)


  

Balanserade på en boll på kvällen...


Måndag:

Vet inte riktigt vad vi gjorde...Men på eftermiddagen kom mamma och bakade kladdkakemuffins med oss!

      

  

Jag klickar i smet


  

Före...(Ehm, ser jättegott ut...Liknar bajs...)


  

Efter!

  

Mums!


Tisdag;

Kameran glömdes bort denna dag:(


Onsdag:

Vi var på Trafikmuséet!(Eller Pylonen, som det också heter)

  

Joel tittar på någon film i en gammal bil.

  

Haha, det var gulligt!

  

Ser ju nästan äkta ut..Om man tittar på håll i alla fall.

  

Trafikskyltar....

  

Joel med något pussel


Torsdag;

På kvällen hade vi gäster, mammas arbetskompis med familj.

Innan dess renoverade jag vår FlexiTrax-bana.

  

Nya banor!

  

Ni ser vilken smiley det är va? O___O


  

Dem olympiska ringarna har bytt stil!


  

Hilda(6 år, tror jag?) tycker verkligen om att bli fotad. Om hon får göra såhär på bilden.


  

Hilda i loftsängen och Alina(3) vill komma upp...

  

Alina ritar


  

Hilda ritar

  

Alina vill visst börja läsa Harry Potter.

Eh, lite tidigt...?


  

  

Helt plötsligt hörde vi ett rop "Kolla på mig!". Det var Hilda som tröttnat på stegen och ville testa ett nytt sätt att komma upp i loftsängen.



Stockholmsresan får ni inga bilder på, *Räcka ut tungan*.

Men jag kan bjuda på den bästa bild jag fick på Olivia innan kamerabatteriet tog slut:

  

(Vi åt lunch på Bamboo Palace i Stockholm på söndagen)



Aja, Hejdå!

Av Johanna Potter - 10 november 2010 16:45

Nu mera kommer man in på min blogg via denna adressen:

www.johannashorna.bloggplatsen.se


Tack så mycket för att ni röstade:)

Av Johanna Potter - 9 november 2010 15:51

  

 

Frågestund!

 

 

 

 

Fråga på, tills på söndag.

 

Inte i frågerutan, utan i kommentarerna.

Och snälla, överrös mig med frågor nu!

Av Johanna Potter - 7 november 2010 11:15

Nämligen, träffa Olivia igen!

Jag vet att jag är tjatig, men det struntar jag i  

Ska bli kul!

Om jag för ett år sen hade vetat att jag om ett år skulle ha träffat henne fyra gånger-

Då hade jag svimmat.

Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är att du började läsa min novell, Oll, för om du inte hade gjort det hade vi aldrig lärt känna varandra      

Av Johanna Potter - 5 november 2010 10:36

Jag ska gå på Östasiatiska museet, kolla på Globen och se på 3D-film, Sammys äventyr. Det ska bli kul  

Tåget går 11.34, vi ska bli hämtade till tågstationen kl.11, så jag ska väl resa på mig antar jag  


Kram på er!

  

Av Johanna Potter - 1 november 2010 16:03

Man hittar en hel del roliga grejer om man googlar på Hello Kitty!


  

Kanske blir roligare att vakna om Hello Kitty väcker en?


  

Men lägg av. Hello Kitty-bb?


  

Klänningen alla tjejer vill ha på balen....



  

Och man vill förstås åka i denna dit!


Kanske städningen blir roligare om man använder denna?


     

Vilket vill du bo i?


   

Denna kamera vill man ju ha!


   

Någon som funderar på ny mobil?


   

Men allvarligt.



   

En sånhär data vill man ju ha!



   

Ett sånt vill jag ha:)Har tröttnat på detta svarta och tråkiga...




  

Tänk vad kul att åka denna till skolan!



  

Kanske lite roligare att spela gitarr när man har en sånhär?


  

Kanske något för badrummet?



Ja, det är otroligt vad mycket Hello Kitty-saker det finns!

Letar du efter något särskilt?

Detta är jag

Dem här dagarna gjorde jag inlägg

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Undrar du något?

60 besvarade frågor

Harry~Ginny

Harry: "It's been like... like something out of someone else's life, these last few weeks with you. But I can't... we can't... I've got things to do now... Think how much danger you'll be in if we keep this up..."

Ginny: "What if I don't care?"

Harry: "I care. How do you think I'd feel if this was your funeral... and it was my fault?"

Ginny: "I never really gave up on you. Not really. I always hoped... But you've been too busy saving the wizarding world. Well... I can't say I'm surprised. I knew this would happen in the end. I knew you wouldn't be happy unless you were hunting Voldemort. Maybe that's why I like you so much."

 

                  

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Min gästbok

Besöksstatistik

Besökare

Online

Besökare sedan 23 mars 2011

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards