Johanna Potter

Alla inlägg under mars 2010

Av Johanna Potter - 11 mars 2010 15:41

Idag har jag varit i skolan såklart.Ursäkta blogguppehållet,var sjuk i måndags och de senaste två dagarna har jag inte haft lust att blogga.Det var ganska roligt i skolan.Först hade vi ute-idrott,som Lina och Matilda ledde.Vi hade Kinesiska Muren,Kramtatten och sist fotboll,det var kul.Sedan var det torsdagsgrupper,jag var med Olle och jobbade med datan.Vi skulle svara på frågor med hjälp av http://www.ne.se ,jag tyckte det var lätt men det var en hel del som inte tyckte det.Men det var lite klurigt att hitta svaren,så jag förstår dem.Sedan avr det lunch,idag var det kycklinggryta och ris,som var väldigt gott.Sedan var det rast,jag var med Ylwa på rasten.Vi byggde två kaniner av snö och gjorde en bur till dem.Kaninerna fick heta Wilda och Millie.Sedan hade vi någon slags frågopapper,tyst läsning och sist bild,som verkligen var superkul!Jag och Ylwa ville leka efter skolan men det gick inte.


Kram på er!

Av Johanna Potter - 9 mars 2010 15:06

Tjena Mittbena!


Idag så uppträdde Djungelbandet och Fantomen för klass 3-5 i min skola.DE var verkligen jätteroliga!Tjena,Mittbena,Prinskorv,Prinskorv,Så hälsar vi här!Deras sånger handlade mest om miljön,vilket var jättebra.I en låt så handlade det om att man skulle sortera,och då skulle två i publiken vara med.En skulle vara en tidning,och en en pantburk.Eftersom jag älskar att stå på scen och göra nästan vad som helst,så räckte jag upp handen.Och gissa-Jag fick vara en pantburk!En gammal fantaburk rättare sagt.Det var ganska kul.Och sedan skulle de balansera på en låtsas-stång,och då hämtade de några av lärarna som fick prova.Det blev Jeanette(min ena klassfröken),Olle(min andra),Petra(musiklärare) och någon mer som jag inte vet vem det var göra det.Det kanske inte låter så kul,men det var det!


Så kolla in länken till Djungelbandets hemsida!

Av Johanna Potter - 7 mars 2010 11:45

Vem hejar ni på i finalen?Jag hejar på:


  • Ola-Unstoppable
  • Eric Saade-Manboy
  • Pernilla Wahlgren-Jag vill om du vågar
  • Timoteij-Kom

Topplistan(av de jag nämnt)


  1. Pernilla Wahlgren
  2. Timoteij
  3. Eric Saade
  4. Ola

Vilka är dina favvosar?

Av Johanna Potter - 7 mars 2010 11:00

Idag fyller bloggen en vecka!Hurra,Hurra,Hurra för min nya blogg!Det är en vecka sen jag skrev det första inlägget här(och det sista i min förra).Det känns som om jag har haft den här bloggen MYCKET längre.Jag kommer helt klart fortsätta på denna blogg.Imorgon är sportlovet slut,Buhuuuuuuuuuu!Jag vill fortsätta vara ledig!Fast det ska bli LIIIIITE kul att gå till skolan imorrn också.Man får ju träffa alla kompisar!På tal om kompisar,jag skulle ju ringa Elina idag!Typiskt mig att glömma sånt......Men okej,jag ska ringa!

Av Johanna Potter - 6 mars 2010 18:00

Idag har jag varit och åkt pulka!Det var jättekul,men det var otroligt mycket folk,det måste jag säga!Vi var i Åsbobacken,du kanske var en av de som var där?Förresten,har ni missat att min tokroliga Kpwebbskompis Olivia(Ollis2000)börjat blogga?Hennes blogg går under den här adressen:
http://www.ollis.bloggplatsen.se

Kolla in där!Hon är så himla rolig!Jag bara skrattar ihjäl mig åt hennes första inläggXD....


  

Kolla den här!Söt va?Om du läser min blogg mamma,så hoppas jag att du kommer hem imorgon!


Ikväll är det ANDRA CHANSEN,det har ni väl inte missat?Klockan 20.00 på ettan!Jag hejar på:


Cruzified Barbara-Heaven Or Hell

Pernilla Wahlgren-Jag vill om du vågar(min absoluta favorit)

Kalle ORSEUS(Han kan väl inte heta Moraeus om han bor i Orsa)och hans spelmän-Underbart

Alcazar-Headlines


Mina favvos är Eric Saade,Ola och Pernilla Wahlgren.


Vilka är dina?


PS.Ollis,du är den bästa Kpwebbare som finns!


Av Johanna Potter - 5 mars 2010 09:38

Kolla vilken söt díkt jag fick av Ollis  .



Till Tufsi:

T=Tufsig

U=Underbar

F=Fantastisk

S=Snäll

I=Isglass!=D

 

Sött av dig Ollis!Förresten,jag måste visa de sötaste smilysarna jag hittade=)

 

        

 

Den i mitten är allra sötast=)

Av Johanna Potter - 4 mars 2010 19:00

Idag har jag lekt med min kompis Elina,vi spelade Sims och lekte stoor familj med alla hennes gosedjur.Det blev elva barn,vi kunde inte ha alla tillslut.Elva barn,ojojoj....Vilken tur att det bara var en lek!Jag skulle vilja ha max fyra när jag blir vuxen tror jag.Jag laddade i alla fall upp bilderna från idag och igår,här kommer dem!*Bilden på mig och på Elina blev det något fel med*


Elina(bilden blev...lite konstig) 






EE

    Min mobil    Kolla hur jag hittade brorsan igår kväll...Vid MITT skrivbord i MITT rum,sittandes med en älvbok.Han har en mycket konstig ställning när han sitter,jag vet.Om ni undrar,nallen som sitter vid kanten ramlade ner några sekunder senare       JAAAAG!   Mamma ler lite fånigt när hon gör matsäckJag tog kort på tavlan med tyg som sitter över vår soffaXD


Gick inte att skriva på vissa bilder,men ni förstår nog ändå vad de föreställer.  

Av Johanna Potter - 3 mars 2010 18:15

Jag har inte skrivit idag,för jag har varit iväg och åkt skridskor!Jag,mamma,Joel och en kompis var ute och åkte skridskor.Vi hade med oss kokosrutor,apelsinfestisar,mackor och varm choklad(jaja,och skridskorna,lugna ner er).Det var väldigt roligt,fast det blåste VÄLDIGT mycket måste jag säga!Nu valde jag en tid i framtiden att publicera detta inlägg,framförallt föratt det kan ta ett tag och skriva ett inlägg,det har jag erfarenhet av!Jag gillar att skriva långa inlägg,men inte att läsa om de inte är med bilder  .Tja,som ni vet är jag ju lite...hm...tokig.Jag tror inte att jag kan kommentera själv på min blogg,men jag skulle gärna vilja hälsa till Ollis2000 att jag sällan dricker "Pucko" och att jag gärna säger knäppodata i framtiden  .Alltför att du ska bli nöjd.....Nej,såklart inte.Men jag kan säga knäppodata,inga problem!För Joel började dagen sådär,han slet av nagelbandet på en nagel   .Han trodde att han inte skulle överleva,stackarn  .Han har i alla fall överlevt dagen,om än med ett plåster på ett av fingrarna...Han har också gjort cirka 15.000 vurpor på isen.De flesta verkade i alla fall gå ganska bra.Jodå,jag gjorde ett par vurpor jag med,så duktig är jag inte!Men jag gjorde i alla fall några små trix jag kan.Kan bara bubblan,tuppen och köttbullen men de kan jag riktigt bra!Det blåste som sagt rejält när vi var ute på isen,så jag slog rekord med 22 bubblor innan jag vurpade  .Men jag satte ett rekord i alla fall!Försök gärna att slå det och meddela sen mig!Jag kommer bli imponerad,det var då inte lätt med 22 bubblor!Jag fick inga bra skridskobilder trots att kameran var med,tror det är en bild på mig som mamma tog bara....Men senaste nyheten i min värld är att jag har en egen hemsida!Jag ska se om jag fixar adressen så jag kan länka.Tror den var såhär:

http://www.123minsida.se/jagjohanna 

Kolla jättegärna in där! 

Letar du efter något särskilt?

Detta är jag

Dem här dagarna gjorde jag inlägg

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Undrar du något?

60 besvarade frågor

Harry~Ginny

Harry: "It's been like... like something out of someone else's life, these last few weeks with you. But I can't... we can't... I've got things to do now... Think how much danger you'll be in if we keep this up..."

Ginny: "What if I don't care?"

Harry: "I care. How do you think I'd feel if this was your funeral... and it was my fault?"

Ginny: "I never really gave up on you. Not really. I always hoped... But you've been too busy saving the wizarding world. Well... I can't say I'm surprised. I knew this would happen in the end. I knew you wouldn't be happy unless you were hunting Voldemort. Maybe that's why I like you so much."

 

                  

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Min gästbok

Besöksstatistik

Besökare

Online

Besökare sedan 23 mars 2011

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards